Latvijas skolas somas ietvaros Leļļu teātra izrāde “Skeleta Juhana gaitas” un grāmatas lasīšanas pēcpusdienas 1. klasēs.
Mērķis (2023./2024. m.g.) – izveidot klasē lasīšanas vietu tā, lai grāmatas un lasīšanas aktivātes radītu bērnos interesi. Vairot bērnu interesi pret grāmatām un lasīšanu. Novērst sociālās problēmas saistībā ar brīvā laika pavadīšanu. Atbalstīt bērnu pašiniciatīvu un radošumu.
Īstenošana: No 2023.gada 21. septembra līdz 19. oktobrim 1. a un 1. b klases skolēni uzsāka kopīgās lasīšanas pēcpusdienas.
Katru ceturtdienu devāmies viens pie otra ciemos, ņemot līdzi pledus, spilvenus, papīru, zīmuļus, flomāsterus. Pirmā kopīgi lasītā grāmata bija Trīnu Lāna Skeleta Juhana gaitas. Grāmatu bērniem priekšā lasīja gan skolotājas, gan paši bērni. Lasīšanas laikā tapa zīmējumi, grāmatiņas, radās jautājumi, smieklīgi pārpratumi. Bērni sastapās ar vārdiem, kurus ikdienā šobrīd reti kurš vairs lieto, kā piemēram, ģindenis, duka, vadīklis u.c.
Kā brīnišķīgs turpinājums pēc grāmatas izlasīšanas bija Leļļu teātra izrādes “Skeleta Juhana gaitas” noskatīšanās. Pēc izrādes bērniem tika dota iespēja aprunāties ar izrādes aktieriem. Bērni pēc izrādes bija sajūsmā: “…cik smieklīgi man bija”, “…skelets bija stilīgs”, “…kā aktieri varēja teikt tikai 3 vārdus – jā, nē, Juhan?”.
Bērniem bija iespēja salīdzināt grāmatu un teātra izrādi – kādam patika vairāk grāmata, kādam izrāde, kādam abi divi. Bērni pamanīja atšķirības stāstā uz skatuves un grāmatā.
Pēc teātra izrādes bērni aizpildīja testu par izlasīto grāmatu Skeleta Juhana gaitas.
Kā nākamo lasīsim Lūisa Kerola grāmatu Alises piedzīvojumi Brīnumzemē.
Nez`, kur tie piedzīvojumi mūs aizvedīs?
Liene Čelnova, Anita Skrastiņa, Maija Velga Kalna, Zanda Brūvere