Kompetenču izglītība, caurviju prasmes mācību procesā 1.c klasē.
Jaunais mācību gads iesācies aktīvi. Jau aizvadīti divi rudens mēneši jaunajā kompetenču izglītībā. Kā klājas pirmklasniekiem? Jāapgūst jaunas prasmes gan skolēniem, gan skolotājām.
Lūk neliels ieskats 1.c klases aktivitātēs:
- Rudens izzinošā ekskursija uz Rīgas zooloģisko dārzu – starppriekšmetu saikne, pētnieciskais darbs.
4. septembrī 1.c klases skolēni skolotājas Viktorijas vadībā apmeklēja Rīgas Nacionālo zooloģisko dārzu. Plānojot un organizējot izzinošu ekskursiju skolotāja sagatavoja darba lapas. Skolēniem bija jāveic pētnieciska darbība – jāatrod dzīvnieki, jāsalīdzina, jāiepazīstas ar šiem dzīvniekiem, izlasot informāciju un jāpastāsta citiem. Skolēni aizrautīgi, ar lielu interesi veica dotos uzdevumus.
Atvēlētais laiks zoodārzā pagāja nemanot. Mazie pētnieki izteica vēlēšanos biežāk apmeklēt Rīgas zooloģisko dārzu un pētīt dzīvniekus, uzzināt kaut ko jaunu.
- Mācību stundās ne tikai jāiegūst zināšanas, bet jāmācās tās pielietot radoši, aktīvi darbojoties, sasaistot mācību procesu ar reālo dzīvi.
Miķeļdienā latviešu valodas stundā skolēni, pielietojot visas maņas, aprakstīja dārzeņus – aptaustot, pasmaržojot, pagaršojot un nosakot formu. Tapa arī pašu sacerētas mīklas par dārzeņiem. Matemātikas stundā skolēni kopā ar skolotāju Inesi organizēja Miķeļdienas tirdziņu, pērkot un pārdodot, pildot dažādus interesantus uzdevumus un nopelnot saldas dāvaniņas.
Oktobrī tēma “Koki” caurvijās visos mācību priekšmetos. Dabaszinības stundā skolēni pētīja koku lapas, zarus, augļus. Meklēja informāciju gan mācību grāmatā, gan atgādnēs.
Latviešu valodas stundās lasīja latviešu tautas pasaku “Kā kokiem izgāja”, mācījās tautasdziesmas par kokiem, veidoja stāstījumu par kokiem rudenī.
Dizaina un tehnoloģijas stundās, izmantojot koku lapas aplicēja un veidoja pašportretu.
Pēc rudens brīvlaika skolā norisinājās Karjeras nedēļa
( 26.10- 30.10.) 1.c klases skolēni brīvlaikā bija sagatavojuši prezentāciju par savu sapņu profesiju. Nākamie šoferi, ārsti, policisti, skolotāji un pavāri aizrautīgi stāstīja par savu sapņu profesiju, cienājot visus ar pašceptām maizītēm, ar stetoskopu nosakot klasesbiedru sirds ritmu, uzdodot pārējiem skolēniem dažādus atjautīgus uzdevumus.
Kā padarīt mācību procesu skolēniem saistošu, aizrautīgu?
Šis jautājums nodarbina visus skolotājus un atrasti ir lieliski risinājumi.
1.c klases skolotājas mācību stundās izmanto planšetes. Skolēni pilda uzdevumus gan portālā www. uzdevumi.lv , gan www. maconis.lv
Lai mācāmo vielu būtu aizrautīgi apgūt, skolēni darbojas ar gaismas lampām, veidojot stāstījumu, izdomājot pasakas latviešu valodā, šķirojot, salīdzinot, saskaitot un atņemot matemātikas stundās.